Algemene Voowaarden

Artikel 1: Algemeen

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing voor alle overeenkomsten tussen Sander, eigenaar en ervaringsdeskundig behandelaar van Praktijk Weg met Angst (vanaf heden samengevoegd onder de afgekorte noemer PWMA) en de cliënt of derde.

Artikel 2 Uitvoering van de overeenkomst

  1. Cliënt draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan PWMA aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan PWMA worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig of naar waarheid aan PWMA zijn verstrekt, heeft PWMA het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/ of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de afgesproken tarieven aan de cliënt in rekening te brengen.
  2. PWMA is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat is uit gegaan van door cliënt verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor PWMA kenbaar behoorde te zijn.
  3. Van de cliënt wordt verder verwacht dat deze zo veel mogelijk met PWMA meewerkt en adviezen opvolgt.

Artikel 3 Kosten en afspraken ten aan zien van de overeenkomst

  1. De kosten zijn vermeld op de website en tijdens de webinars, of worden kenbaar gemaakt aan de cliënt tijdens de gratis ontstress-sessie.
  2. De factuur wordt bij de cliënt in rekening gebracht. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het informeren van een eventuele vergoeding van de zorgverzekeraar. PWMA is hiervoor nooit aansprakelijk of verantwoordelijk.
  3. PWMA is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor beslissingen van de zorgverzekeraar over het weigeren of toekennen van een vergoeding.
  4. PWMA dient de gesprekken op de afgesproken tijd met de cliënt te laten beginnen.
  5. Indien de cliënt te laat komt, wordt de duur van het gesprek bekort met de betreffende hoeveelheid tijd.
  6. Facturen worden alleen via de e-mail verstuurd.
  7. PWMA is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook.
  8. Indien de cliënt of PWMA door ziekte en andere overmachtsituaties niet in staat is de afspraak na te komen, dient de verhinderde partij dit maximaal 24 uur voor de afspraak te laten weten aan de andere partij. De afspraak zal dan kosteloos worden verzet.
  9. Indien de cliënt binnen 24 uur de afspraak afzegt of niet komt opdagen, zal deze vervallen en wordt de volgende afspraak ingeplant, indien van toepassing.
  10. Indien PWMA binnen 24 uur de afspraak afzegt, zal deze niet vervallen en zal deze opnieuw worden ingeplant.
  11. Indien PWMA de afspraak moet afzeggen, heeft de cliënt geen recht op compensatie.

Artikel 4 Betaling

  1. Algemene betalingsvoorwaarden zijn van toepassing gedurende de overeenkomst.
  2. Alle betalingen dienen voorafgaand aan de eerste behandelsessie of uiterlijke betaaldatum vermeld op het factuur te zijn voldaan, tenzij:
  3. De cliënt ervoor heeft gekozen of met PWMA een schriftelijke overeenkomst heeft de betaling in termijnen te kunnen voldoen. Het totaal van de behandelprijs worden vanwege extra administratieve handelingen voor deze betalingsmogelijkheid met 15% vermeerderd. Op deze vermeerdering kan de cliënt geen bezwaar maken.

Artikel 5 Opzegging en beëindiging

  1. Beide partijen kunnen de overeenkomst te allen tijde schriftelijk, mondeling en per email opzeggen.
  2. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door de cliënt, heeft PWMA recht op compensatie vanwege het daardoor ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies, tenzij er feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan PWMA zijn toe te rekenen. Voorts is cliënt dan gehouden tot betaling van de declaraties voor tot dan toe verrichte werkzaamheden. De voorlopige resultaten van de tot dan toe verrichte werkzaamheden zullen dan ook onder voorbehoud ter beschikking worden gesteld aan cliënt.
  3. PWMA heeft het recht de behandeling of het behandelgesprek onmiddellijk te beëindigen indien de cliënt zich misdraagt, door bijvoorbeeld bedreigingen, de cliënt gewelddadig is of onder invloed van middelen als alcohol en drugs verkeert. Er kan aangifte bij de politie worden gedaan. Als u iets beschadigd aan de eigendommen die van PWMA zijn ontvangt u daarvan een factuur.
  4. Tijdens de behandelingsovereenkomst is er de mogelijkheid dat PWMA de cliënt naar een andere praktijk of instantie doorverwijst omdat u daar beter geholpen kunt worden. Uiteraard zal PWMA de cliënt hiervan op de hoogte stellen.
  5. Indien PWMA de cliënt doorverwijst naar een andere praktijk of instantie, kan PWMA een gedeelte van de betaling van de cliënt terugbetalen afhankelijk van de hoeveelheid behandelsessies die de cliënt nog over heeft, tenzij dit maximaal 2 resterende behandelsessies bedraagt.

Artikel 6 Het recht van privacy van de cliënt

  1. De gegevens van de cliënt worden vertrouwelijk behandeld. Cliëntgegevens mogen niet zonder toestemming van de cliënt aan derden worden verstrekt.

Artikel 7 Klachten

  1. Indien de cliënt een klacht heeft over het beroepsmatig functioneren van PWMA, bepreekt PWMA dit graag met u in een persoonlijk gesprek. U mag ook altijd mailen of bellen.
  2. Indien de cliënt zich in een gesprek met PWMA onvoldoende met zijn/haar klacht geholpen voelt, kan contact worden opgenomen met de geschillencommissie.